FAQ

Beställa

Hur lägger jag en order?                                                                                                       

Bläddra bland våra produkter och välj de belysningslösningar som passar ditt hem och din stil. På produktsidan väljer du färg, storlek eller annan variant (om tillgängligt) och klickar på lägg i varukorgen. När du är klar med din shopping klickar du på varukorgsikonen och väljer till kassan.

Ange leveransadress och kontaktinformation så att vi kan skicka din beställning till rätt plats. Vi erbjuder säkra betalningsalternativ som Klarna,  och kortbetalning.

Välj det som passar dig bäst. Granska all information och klicka på slutför köpet. Du får en orderbekräftelse via e-post direkt efter att din beställning är genomförd.

Kan jag ångra min beställning?
Ja, om du meddelar oss inom 12 timmar efter beställning. Vi återbetalar hela beloppet inom 8 dagar.

Frakt & leverans

Levererar ni utanför Sverige?
För tillfället erbjuder vi endast leverans inom Sveriges gränser.

Hur lång är leveransen?

Vi hanterar din order så snabbt som möjligt, vanligtvis inom 0-1 arbetsdagar (måndag till fredag). Efter att paketet har skickats är normal leveranstid är 5-13 arbetsdagar beroende på destination och fraktbolag.

Tänk på att externa faktorer som t.ex. tullkontroll eller importrestriktioner kan påverka leveranstiden för vissa adresser. Du får ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse när din beställning lämnat vårt lager.

Hur följer jag mitt paket?
När ditt paket skickas får du ett spårningsnummer via e-post. Med det kan du följa din leverans i realtid. Kolla in våran spåra din beställning policy

Vad är din order cut-off time?

Order cut-off time är den tid på dagen då beställningar måste göras för att behandlas och skickas samma dag. För vår butik är den satt till kl. 14:00 (svensk tid). Beställningar som görs efter denna tid hanteras nästa vardag. Detta hjälper oss att säkerställa snabb och pålitlig leverans.

Betalning

Vilka betalmetoder accepterar ni?
Vi tar emot betalningar via:

  • Klarna
  • Visa                                                                                                                           
  • Mastercard                                                                                                                   
  • Maestro                                                                                                                   
  • Amex                                                                                                                             
  • Google Pay
  • Apple Pay

Är mina uppgifter säkra?

Ja hos oss så kan du handla med klarna och andra väldigt pålitliga banker.

Returer & byten

Vad är våran retur policy?

Du har alltid 30 dagars öppet köp från det att du tagit emot din beställning. För att en retur ska godkännas måste produkten vara:

  • Oanvänd

  • I originalskick

  • Komplett med etiketter, förpackning och tillbehör

För att starta en retur:

  1. Kontakta oss via e-post på Info.nordluxa@gmail.com

  2. Fyll i returformuläret som du får av oss

  3. Skicka tillbaka produkten med en spårbar fraktmetod

Kunden ansvarar för returfrakten. Vi rekommenderar alltid att returer skickas med spårning (Track & Trace).                                                                         

För mer info kolla in våran retur policy!

Hur returnerar jag min beställning?
Du kan returnera produkter inom 30 dagar efter att du mottagit dem. Varan måste vara oanvänd och i originalskick. Skicka ett mail till Info.nordluxa@gmail.com för instruktioner. Observera att returfrakten betalas av kunden.

Hur låg tid innan jag får refund?

Det kommer ta runt 8 arbetsdagar!     

Jag fick en skadad vara eller fel vara! Hur gör jag?
Fotografera skadan och skicka bilden tillsammans med ditt ordernummer till Info.nordluxa@gmail.com. Om eller du har fått fel produkt så kontakta vår kundsupport så fixar vi en ny helt gratis till dig. Vi ersätter dig med en ny produkt utan extra kostnad. 

Kontakta Nordluxa?

Hur kontaktar jag kundsupport?

Du når oss via email på Info.nordluxa@gmail.com. Öppet varje dag, vi svarar så snabbt vi kan! Vårat support team är här för att hjälpa dig, och du får svar på dina funderingar inom 24 timmar!

Vi hoppas denna FAQ var till hjälp för dina frågor. Och har du några andra frågor tveka inte på att ställa dessa frågor. Vi ser fram emot att hjälpa dig!